Yin Yoga

Deze vorm van yoga is een mooi aanvulling op ons vaak actieve (yang) leven.

Yin yoga is een rustige, meditatieve variant van yoga, waarbij de aandacht naar binnen is gericht.
De meeste poses worden zittend of liggend uitgevoerd en worden wat langere tijd aangehouden.
Om de spieren volledig te kunnen ontspannen en zo de diepere lagen in je lichaam te bereiken in de houding wordt gebruik gemaakt van props (kussens en bolsters).

Tijdens het beoefenen van Yin yoga gebruikt je de houdingen om je lichaam te voelen en meer leren kennen. Vaak zit achter een fysieke klacht een mentale of energetische oorzaak, die je met yin yoga in positieve zin kunt veranderen.

Yin yoga brengt je vele voordelen:

  • vermindert spanning en verlicht klachten in je (onder)rug, benen en heupen
  • vergroot je mobiliteit en flexibiliteit
  • versterkte gewrichten en bindweefsel
  • effectieve stimulatie voor organen
  • verbetert de (meridianen) energiestroom in het lichaam
  • heeft een positief effect op de bloedstroom en de adem
  • hellend bij chronische klachten
  • verhoogt zelfherstellende vermogen
  • loslaten van spanning (stress reliëf)
  • brengt je rust, ruimte en ontspanning
  • verhoogt je bewustwording, bewaren van je grenzen en acceptatie.

Dankzij het rustige tempo is een Yin les door iedereen te volgen.
Ervaar zelf het effect van Yin yoga, kom voor een proefles.

In het geval je blessures of lichamelijke beperkingen hebt, of je bent onder behandeling bij een zorgverlener, bespreek dan eerst met een bevoegd arts of je kunt meedoen met Yin yoga.
Yin yoga kan nooit een medisch advies negeren of een therapie vervangen, het kan hoogstens een toevoeging zijn op een bestaande therapie of behandeling.